HTML

mert anyának lenni jó

Hétköznapi problémák érdekelnek, a gyerekneveléstől kezdve az óvodákon és iskolákon át egészen odáig hogy hol és mit érdemes vásárolni a csemetének.

Írj nekünk!

Várjuk tőletek a legkülönfélébb történeteket, kérdéseket, aggodalmakat, ami veletek vagy gyereketekkel megesett. A történeteket közzétesszük, a kérdésekre pedig igyekszünk megtalálni a képességeinkből kitellő legjobb választ. anyaklub@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Online

H1N1 oltást? Gyereknek?

2009.11.22. 22:39 Anyafej

Mi a lényeg? Döntsél szülő, a te gyereked ! Nehogy már ezt mi (házi)orvosok eldöntsük helyetted!

Én meg csak pislogok és kapkodom a fejem a legújabb hírekre, de már nem látom az erdőt a sok fától. Már akkora szart kavartak ezzel kapcsolatban, hogy a saját gyerekorvosunk is két - homlok egyenest különböző -  véleményt mondott nekem telefonba. Először nem ajánlotta 3 éves kor alatt .Szerinte ebben az esetben a szülők oltassák be magukat. Majd két hét múlva a szomszéd gyerekét (szintén 2.5 éves) beoltotta. Felhívtam. Ja, most már van valami tanulmány a Szt. László kórházból, tesztelték ebben a korosztályban is. Mehetünk, beolt.

 

 

 

Túl vagyunk rajta. Az 1 és a 2.5 évest is beoltattuk. De nem könnyebbültem meg, mert ugye, ha magamat beoltatom vagy nem, akkor a hatásai vagy nem hatásai csak engem érintenek. De a gyerekem emberi számítások szerint túl fog élni engem. Ez pedig azért fontos, mert az egyik oldal azt mondja, hogy túl gyorsan dobták piacra a vakcinát, magyarul nem volt elég idő a mellékhatások tesztelésére. Mi van ha 15 év múlva lebénul a karja? Vagy „csak” megvakul?

A másik oldal szerint meg, itt akkora járvány lesz,hogy csak na. A gyerek meg attól lesz béna, süket, szívbeteg...stb, mert NEM oltatom be, így elkapja az influenzát és a mellékhatásaiba sérül le. A felelősség az enyém, itt és most .


 

Edinának 6 gyereke van, 2 oviban a többi iskolás. Olyan papírt küldtek a szülőknek haza, hogy „ saját felelősségre, kérjük oltassa be gyerekét”. Mert oltani azt kell, de a felelősséget nem vállalják érte. Se ők (kik is?) , se mások. Az ő gyerekorvosuk meg a lázcsillapításhoz ajánlott eddig nurofent, más esetben , „majd a gyerek leküzdi” dumával elhajtotta a szülőket. Nem túl releváns a szaktudása , legalábbis számomra.


 

Pedig pont itt és most kellene valami használható vélemény pont azoktól,akiknek pont ez a szakmájuk!És nem kenhetnek MINDENT a szülőre, mert ha mindenki vállalja a felelősséget a SAJÁT munkájáért, akkor végre én is tudnám, hogy oltassak vagy ne.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr791544966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JanetKing 2009.11.30. 14:03:39

Aktuális a téma. Mi is beadattuk a gyerekeknek. És mi van a terhesekkel?

süsümama 2009.12.22. 23:11:09

én eleinte nem akartam beoltatni se magam, se a gyerkőcömet, de ez a sok borzalom, amit a média nyom, ez a lelki terror megingatott elhatározásomban és beoltattam magunkat. A mi háziorvosunk az oltás napján sem ajánlotta, mert higany, mert nincs tesztelve, mert mellékhatások,mert kicsi még a gyerek (két éves), én nem hagytam magam elbizonytalanítani, és kértem az oltást.
Én a magam részéről azóta nyugodt vagyok, jól alszom, de előtte eléggé vívódtam épp azért, mert én is az orvosoktól vártam volna a határozott igent vagy nemet, de akivel beszéltem, mind mást mondott.
Én azt gondolom, hogy a terhes nők is oltassák be magukat a 3. hónapot követően.
Influenza elleni oltások már jó 10 éve vannak, azok mellékhatásai már kijöttek, és igazán durváról nem szóltak még, viszont ha igaz a sztori erről a H1N1-ről, akkor azt én inkább megúsznám.
süti beállítások módosítása