HTML

mert anyának lenni jó

Hétköznapi problémák érdekelnek, a gyerekneveléstől kezdve az óvodákon és iskolákon át egészen odáig hogy hol és mit érdemes vásárolni a csemetének.

Írj nekünk!

Várjuk tőletek a legkülönfélébb történeteket, kérdéseket, aggodalmakat, ami veletek vagy gyereketekkel megesett. A történeteket közzétesszük, a kérdésekre pedig igyekszünk megtalálni a képességeinkből kitellő legjobb választ. anyaklub@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Online

A fogát nem hagyom! versus :Utálom a fogmosást!

2009.11.19. 21:06 Anyafej

 

Elegem van a napi plusz nem is tudom már hányadik „kötelező” hisztiből, amit ezúttal a fogmosás jelent. Eleinte- kb 1 éves korig- hagytam a gyereket, hogy had bohóckodjon a fogkefével.Legalább szokja, hogy azzal a fura tárggyal benyúlok a szájába. Helyesebben ő nyúl bele. A dolog működött is, addig, amíg ki nem derült: ez édes kevés, feketedik a gyerek foga. Rohantam a fogorvoshoz, szúvas vagy fogköves? Bár egyik sem túl jó verdikt, ezt tudtam már az elején, szerencsénk volt: fogköves. Terápia: rengeteg fogmosás és még kevesebb édesség ( ami eddig max. a Túrórudi volt!!!) NA, köszi. Ezzel kezdetét vette a napi rendszeres fogmosás: egyikőnk a lábát fogta le a másikónk a 2 kezét + mosta , sikálta a  fogait a szerencsétlenül vergődő gyereknek, aki utálta az egészet. Én is. Éreztem is, hogy nem jól van ez így, mert ezzel ugyan a foga tiszta lesz, de kialakul benne a „lelki ellenállás”, ami a lehető legrosszabb. Mert ugye fogat azt kell mosni úgy kb. életünk végéig. Más módszerre váltottam. Minden (!!!!) étkezés után megmosom mindkét gyerek fogát a mosogató felett, úgy, hogy a lábamra ültetem a gyereket , egyik kezemmel lefogom mindkét kezét , majd a szabadon maradttal sikálom. Ordít, de nem annyira.És legalább nem kell ráfeküdnöm szegényre.


 

Már bevetettem minden „praktikát”: a fogkefe állatmintás ( 2000 Ft. Volt minimum) a fogkrém minőségi ( ha van ilyen), gyerekfogkrém. Raktam már tükröt eléjük, miközben mostam, vagy én is mostam a sajátomat velük együtt. Próbáltam már az ujjra húzható (Nenedent vagy mi a neve) fogkefét spéci , hozzá tartozó fogkrémmel. Sikertelenül.


 

Már tényleg nem tudom mit kéne csinálnom, pedig „csak”annyit szeretnék, hogy a gyerek foga tiszta legyen és ne ordítson végig a művelet alatt. Van egyáltalán ilyen megoldás?????

61 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr961537883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Werwolf 2009.11.19. 21:57:34

ha lefogod, megijed, persze, h üvölt.
nyugtasd le kaja utan, vedd az öledbe es ott mosd a fogat. Nem baj, ha elötte a magadet is, hatha kivancsi lesz, h mit csinalsz.

Blue highway ACE 2009.11.19. 22:08:54

Engem kisgyerekként az taszított a fogmosásban, hogy folyton öklendezhetnékem volt közben. Arra senki nem tanított meg, hogy talán orron keresztül kellene közben lélegezni.

WagonR 2009.11.19. 22:20:21

Moss előtte fogat. Látja, hogy nem nagy kunszt, ő is kiváncsi lesz, utánozni fog. Add a kezébe hadd lássa mi ez. Ilyesmik. Nulla erőszak!

Akso 2009.11.19. 22:31:29

Erőszakkal semmire nem mégy. El kell neki mondani, hogy miért is történik a fogmosás, rá kell vezetni hogy végül ő akarja - ezt hívják nevelésnek?. Erre létezik két nagyon jó gyerekkönyv, ami a fogmosásról szól játékosan: Fognyűvő Manócska (Medicina kiadó), a másik címét nem tudom pontosan, de az is Fogvájó manókról szól és Kovács Gergőről, aki nem mosott fogat (és kilyukadt a foga) - Elmex reklámmal tarkítva. Együtt mossatok fogat, közben megmosod neki, ha kész, akkor hagyod őt is próbálkozni. Nekünk ez teljesen bevált.

marym 2009.11.19. 22:37:00

Hát azért néha nagyon durva, h emberek osztják az észt, csak éppen előtte nem olvassák el, vagy nem figyelmesen, vagy mire bejelentkeznek addigra elfelejtik, hogy mit olvastak! Akson kívül a többieknek felesleges volt koptatni a billentyűzetet - kiv. talán hkalmant, de az ő videóját meg nem néztem meg... lehet, h az is off:)

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.19. 23:36:16

Vidd el egy fogkőeltávolításra (szuris érzéstelenítéssel előtte), utána ő maga fog jelentkezni minden étkezés után fogmosásra...

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.19. 23:37:57

Hisztire meg egy pohár hidegvíz a leghatékonyabb szerintem.

colonel 2009.11.19. 23:40:56

(apa)Ilyenkor szokta azt mondani egy éleslátású pszichológus, hogy nem biztos, hogy a fogmosással van gond.
Amúgy én megmosattam vele a saját fogaimat...képeken megmutattam neki, hogy milyen gusztustalanul fog kinézni és fájni, ha nem mossuk.
A gonosz apuka szerepét felvállalva elmagyaráztam, hogy vannak kötelező dolgok, de ezeket én is csak hasonló módon tudtam kikényszeríteni. Azóta alábbhagyott szerencsére az ellenállása. A kishúga szerencsére már eltanulta, és maga akarja mosni.
A körömvágás még keményebb volt.

KenSentMe 2009.11.19. 23:49:47

Verd ki a fogait egy vascsővel.. és kommentelni sosem felesleges.. élvezet.. írni is, látni is az eredményét.

chi 2009.11.19. 23:51:04

Hát ez photoshop, csak kommenteket szerettél volna... (sikerült is, írok). Mert ott sántít a sztori, hogy nincs olyan idióta, aki úgy kezdi, hogy ha az orvos szerint sokat kell fogat mosni, akkor hazamegy és lefogja a gyerek kezét-lábát és úgy áll neki. Esetleg el lehet jutni eddig sok szerencsétlen próbálkozás után.
Kicsit kitartóbban és őszintébben is írhatnál a népszerűségért.

mcs · http://paralelart.wordpress.com/ 2009.11.19. 23:55:12

műanya, műgyerek, műprobléma, műmegoldás.

babsz 2009.11.20. 00:08:53

Nem kell áltatni a gyereket. A fogmosás, a tanulás meg a rendrakás csupa olyan tevékenység, amit később sem veszettül ujjongva fog megcsinálni. Az élet nem habostorta-élmény első felületi ütközései itt kezdődnek, majd a szerelmi bánattal meg a matek kettessel meg a munkahelyről való kirúgással kulminálódnak aztán a betegség, halál és egyéb témák felé. Ez van.

colonel 2009.11.20. 00:12:02

@VRbagoly: attól még büdös marad a szája egy doboz sprotni után

seik 2009.11.20. 00:23:30

Az én kislányom 28 hónapos, és egyedül művel valami fogmosásfélét. Aztán amikor közli, hogy végzett, jövök én, és megcsutakolom a fogait amennyire csak tudom. Nincs erőszak, ordibálás, ráadásul amikor a végén az ínyét is megdörzsölöm, kicsit vigyorog, és közli, hogy csikis.
Mi is fognyűvő manókkal riogatjuk :) Erőszakkal tényleg nem fogsz elérni semmit, max megutáltatod vele a dolgot.

Herlock Sholmes 2009.11.20. 00:47:42

Majd ha a lányod fogát kifugázza egy fickó a fehér örökítőanyaggal, akkor fog rájönni,
milyen hasznos a fogmosás.
Addig meg ne kínozd.

emzéperiksz 2009.11.20. 01:28:53

Mossad elektromossal, azzal tisztább lesz, meg gyorsabban is végzel szerintem.

Hack.Elek 2009.11.20. 01:29:29

Durva, milyen szülők vannak. Szerencsétlen gyerek...

2009.11.20. 01:50:10

Szerintem először fogd le a gyereket és egy hatalmas tűvel nyomd tele a gerincvelőt érzéstelenítővel, majd vágd le fűrésszel a végtagjait h ne legyen kalimpa, valamint vágd ki a nyelvét, és el a hangszálait, h ne ordítson.

És én közelben sem voltam annyira kegyetlen gyökér barom állat, mint te.

Idióta egy nő vagy te és még hangoztatod is.

hererál · http://hulyeemberek.blog.hu/ 2009.11.20. 02:29:17

@Hivatásos beszólóművész: Ja, az erőszakkal MÁR elbasztad, kedves anyuka. Amúgy én is rühelltem anno a fogmosást, egyszerűen gyerekként ez egy rövidtávú haszonnal nem járó kötelező macera (mint a suli ;D)

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2009.11.20. 03:53:48

A gyerek azt csinálja, amit lát tőled. Ha te rendszeresen fogat mosol akár "képzeld, nekem is azt mondta a doktor bácsi, hogy minden evés után fogat kell mosnom", akkor valószínűleg ő sem úgy fog rád nézni, mint aki a Marsról érkezett.
Innen nézve most kb. ugyanaz, mint mikor a chipset zabáló szülő veri a gyerek fejét a párolt zöldséges tányérba...

21 hónap · http://www.reprintkiado.hu 2009.11.20. 03:54:35

A gyerek azt csinálja, amit lát tőled. Ha te rendszeresen fogat mosol akár "képzeld, nekem is azt mondta a doktor bácsi, hogy minden evés után fogat kell mosnom", akkor valószínűleg ő sem úgy fog rád nézni, mint aki a Marsról érkezett.
Innen nézve most kb. ugyanaz, mint mikor a chipset zabáló szülő veri a gyerek fejét a párolt zöldséges tányérba...

Bérgyilkos Bohóc 2009.11.20. 05:00:36

Ajánlj fel minden fogmosás után egy jutalom szaloncukrot.

holist · http://holist.hu 2009.11.20. 05:03:22

Ööö... ezek... tejfogak?? Kb. 11-éves korára mindtől megszabadul, viszont az első maradó foga 5-éves kora előtt nem nő ki... Szóval van idő, hadd utánozzon, játszogasson... szerintem. A félresikerült próbálkozást követően én teljesen békénhagynám a gyereket és a látványos és rendszeres fogmosáson kívül más ráhatást nem alkalmaznék.

BigBlueI 2009.11.20. 06:10:55

Ahány gyerek, annyiféle. Jó tanácsot, nem lehet adni. Annyit tudsz csinálni, hogy kipróbálod az ÖSSZES lehetséges módszert (kivéve az erőszakot).
és még akkor sem biztos az eredmény. Az én fogaim sajnos nagyon rosszak, pedig az én gyerekkoromban közel sem volt annyi édesség, mint most - nem is szerettem, max. a "bocskorszíj"-at, ha mond ez még valakinek valamit. Állandóan mostam a fogam, rágcsáltam a sok nyers zöldséget, almát - mégsem használt. (Anyunak és Apunak is rosszak voltak a fogai, gondolom a háború alatt meg után nem a fogmosás volt a főgond.)
A legnagyobb gyerekem kétéves korában kapta az első fogkeféjét, eleinte lelkesen mosta a fogait (Fogrontó Manócskák és Takács Bence napi ismerősünk volt), aztán kisiskolás korában lazított, most már a fogváltás vége felé járunk, (13 éves) sok édességet is eszik, és magától mossa rendszeresen a fogait, amelyek rendben vannak.
A lányom az öklendezős kategóriába tartozik. A fogváltás közepén járunk, időnként mossa a fogait, aztán nem, aztán megint. Azon kívül, hogy rendszeresen magyarázok neki, mást nem tudok tenni. Nagyon szereti az édességet, de nincs rossz foga, hála Istennek.
A legkisebbnek még az előtt elkezdtek romlani a fogai, mielőtt úgy igazából "rávethette" volna magát az édességre. Először azt hittem fogkő, de elöl kezdtek romlani a fogai, az egyik letört. Ő szereti a legjobban az édességeket, viszont ő az, aki a leglelkesebb fogmosó az egész családban. Beszéltem több fogorvossal is, csak széttárták a kezüket, és azt mondták, nincs rá garancia, hogy a maradó fogai rendben lesznek, de az ellenkezője is simán megtörténhet.
Na ez utóbbiban reménykedünk.

Fentiek alapján az biztos, hogy amit javasolnak a "modern kori" fogápolással kapcsolatban - miszerint már a fogatlan csecsemőnek is szoptatás után az ujjunkra tekert textilpelenkával töröljük ki a száját - ez baromság.

Aki meg azt írta, hogy a kisgyereket el kell vinni a fogorvoshoz szuris érzéstelenítéssel fogkőeltávolításra, az még életében nem vitt átlagos 4-5 éves gyereket orvoshoz.
Az általa a hisztire ajánlott pohár hideg víz pedig van akinél használ, van akinél meg nem.

Fogsikáló anyukának üzenem, hogy fel a fejjel és ne csüggedjen. Az egész szülői szerep minden gyereknél minden szituációban folyamatos kísérletezés - használati utasítást egyikhez se adtak, mikor megszületett.

térdelj le és szeress 2009.11.20. 06:20:23

ezt jol elszurtad sajnos.

en meselni szoktam a gyereknek fogmosas kozben egy zsirafrol akinek faj a foga, mert nem mosta szepen de a vegen mionden rendbe jon.

a gyerekem addig mos fogat amig a mese tart. ha 10 perc, akkor 10 perc. no hiszti. most 3 eves es 1.5 eves kora ota egyedul mossa (jo persze a vegen segitek)

talalj ki valami meset fejbol es nyomasd azt. a vegen konyorogni fog hogy hadd mosaa meg a fogat.
a meset lehet varialni, lenyeg hogy a fogakrol szoljon

ha nem akkor elb@sztad egy eletre.

nem tudhat mindenki gyereket nevelni. ez az evolucio: rossz gyereknevelo genek, kovetkezmony rossz fogak a gyerekeknek, kovetkezmeny nem akar vele senki kefelni, kovetkezmeny nem adja tovabb a rossz gyereknevelo geneket.

hajra darwin

miszisz 2009.11.20. 06:32:16

Talán ennyire nem rakikálisan de nekem is kellett már ilyet csinálni. 5 éves a gyerek és sajnos vannak lyukas fogai. Ezen én annyira besokkoltam amikor megtudtam hogy azon nyomban ráálltunk a napi többszöri fogmosásra. Nekem huszon éves koromig jó fogaim voltak, apjának nem, meg az anyámnak nem. Szóval volt kitől örökölni.
A fiam ugyan érti hogy miért kell ennyit mostni, de azért néha nagyon utálja és nem akarja.
Nekem a fogorvos azt mondta hogy 6 éves kor alatt a szülő mossa a fogat, akkor tiszta lesz.

A tejfogak mosását nem szabad feladni. Főleg azért mert ha ilyenkor megtanulják a rendes szájhigéniát a gyerekek, akkor a maradandó fogak sokkal jobbak lesznek. Különben a neten vegyes vélemények vannak a tejfogak töméséről is.

Próbálj kitalálni valamilyen rendszer és ajándékot, matrica gyűjtést, stb... arra az esetre ha nincs visitás fogmosonál. Nálunk ez bevállt eddig magatartás formálónak. Nem mondom hogy a legjobb megoldás, de egy idő után rutin lett belőle nálunk és már nem is kell a matrica.

Vagy nyomtass ki két képet, egy szép fogú kislányét és romlott fogúét. Ragaszd a mosdó fölé és minden alakalommal mentek kérdezz rá hogy melyik kislány szeretne lenni. Ne a fogakra helyezd talán a hangsűlyt, hanem hogy ő mondja meg hogy miért az, és hogy mit kell azért csinálni éppen akkor. ...

Sok sikert!

Dr. simonmondja. · http://off.blog.hirszerzo.hu/ 2009.11.20. 06:34:26

Hát, ha ott tartotok, hogy lefogjátok kezét-lábát és ordítva vergődik minden étkezés után,
akkor nem a fog lesz a legnagyobb problémátok.

Hamarosan sikítófrászt fog kapni már az evés említésére is az a gyerek.

boO. (törölt) 2009.11.20. 07:09:07

"feketedik a gyerek foga"

Ez kurva nagy.:D:D:D
Kíváncsi lennék hogy hogy néz ki egy ilyen felelősségteljes anya, aki nem veszi észre hogy rohad a gyerkőc foga. :D

Csore60 2009.11.20. 07:11:36

Világos, hogy a gyereket lassan rá kell szoktatni a fogmosásra, kíméletes módszerekkel. Míg ez nem megy, addig adj a gyereknek olyan rágcsálni valókat, amik tisztítják a fogát. A rengeteg puha pépes étel mellett kell minden, ami rágható, és egészséges. Nyers sárgarépa, alma ( A gyümölcs sav is tisztít.) karalábé, káposzta torzsa, stb...
Velünk gyerek korunkban mindenfélét megetettek, nem volt szuvas, köves fogunk, pedig a 60-as években nem túloztuk el a fogmosást.:)

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.11.20. 07:57:10

"Elegem van a napi plusz nem is tudom már hányadik „kötelező” hisztiből"

Az "Ilyennek milyen gyerek?" kérdés volt már? Amúgy ezeket a fogakat felesleges mosni, úgyis kihullik, majd jönnek a rendes fogak, elég azokra vigyázni.

Kiskoromban anyámék nagyon erőltették a fogmosást. Mikor lefeküdtem, bemelegítettem magamnak az ágyat visszaküldött a fürdőszobába, mert elfelejtettem fogat mosni. Visszamentem, de már csak azért sem mostam meg. Később rájöttem miért kell mosni :)

Este 2009.11.20. 08:20:30

hehe :) én is elrettentő jövőképeket szoktam felvillantani a gyerekeknek, ha valamit nagyon nem akarnak megérteni. Pl. Akarod, hogy úgy kelljen fogat mosnod mint a nagyinak? Tudod, pohárban, tablettával" Ugyan ezen jókat röhögnek, de én eléggé elítélhető módon bevetem a környezetünk többi tagját is. "Most nézd meg a F.bácsit! Akarsz ilyen fogakat? Nem? Akkor meg kellene mosni" vagy, "Olyan büdös leheletet akarsz, mint a B. néninek? Nem? Akkor hajrá" :) Ezek beváltak. De akár a túl sok evésről vagy bármi később káros, de most kellemesnek ható őrületbe fognak bele, jönnek a rémképek. Nyilván nem akarok nekik rémálmokat is mellé, így meg is beszéljük, hogy oké, ez most vicces, de valójában nem is annyira, és tényleg lesznek kellemetlen következmények.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.20. 08:31:27

Azon elgondolkodtatok már,hogy miért fogkövesedik azoknak is a foga,akik rendszeresen mossák? Egyik fogkrém sem alkalmas fogkőképződés ellen.Pár év után minden fogorvos talál a fogadon, ha te nem is látod.
Van-volt az a pirosra szinező tabletta, az elég jó módszer, hogy a gyerek eszére lehessen vele hatni.Szétrágja, megszinezi,nem mossa meg,tükröt adsz a kezébe és nézegesse egy kis ideig.Amikor kérdez,akkor jöhet a didaktika.
Kisfiamnak 3 évesen elkezdtek romlani a hátsó fogai,pedig előtte minimum 2x mosott fogat naponta.

Bitang Inas 2009.11.20. 08:32:58

"Elegem van a napi plusz nem is tudom már hányadik „kötelező” hisztiből,"

akkor talán nem is a fogmosás a baj nem?
hanem a hiszti.
:)

"erápia: rengeteg fogmosás és még kevesebb édesség ( ami eddig max. a Túrórudi volt!!!) "
nem csak az édesség okozhatja.
szénhidrát nem csak abban van. pl. a jószándékú, jómódú szülő, aki CSAK 100% os gyümölcslevet ad a gyereknek...az kb. olyan mintha kockacukrot szopogatna feszt.

amúgy meg mindegy mit eszik, csak UTÁNA fogat kell mosni.

ja..és az aki azt mondja, h nem baj ha rohad, úgyis kiesik...
hüjeség.
ahogy jön ki az új, miközben löki ki, már elkezd a zománc sérülni a tejfogon lévő savtól, baciktól...vagyis SOKKAL hamarabb rossz lesz a foga (az új is) ha szuvas volt a tej.

Bitang Inas 2009.11.20. 08:34:59

...ja...és a lefogással meg jól elszabtad...

Szalacsi_Dezső 2009.11.20. 08:42:39

A fiam akkor kezdett szeretni fogat mosni, amikor látta nagypapát, hogy ő a csap alatt is tudja, mert kivehető neki. Ő is ilyet akart persze.
"Szépek a fogaid Laci, visszateheted őket!"

Zka · http://www.youtube.com/watch?v=_wpDbI1gca0 2009.11.20. 08:43:21

Azért jó olvasni ezt a sok (legalábbis szellemileg biztosan) 10-12 éves kis faszt, hogy ők miket csinálnának a gyerekkel, meg mennyire szar szülő a blog írója.
Hülye parasztok.

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.11.20. 08:47:57

A szülő csak visszaigazolásra vár, hogy mások is megerősítsék, a gyereket lefogni, kényszeríteni valamire, az jó és eredményes dolog, hiszen vele is ezt csinálták és lám, megérte a felnőttkort. Igaz, annyit tud a nevelésről, hogy van a pofon, meg a kifeszítem a karjait...
Szerintem ide már kár tanácsot adni. Egyébként is, rengeteg helyen leírták már, ha egy nő tanácsot kér, csak azt szeretné, hogy meghallgassák és beleegyezően bólogassanak :-/ Gyerek meg majd felnő valahogy.
El tudom képzelni mi lesz majd komolyabb feladatoknál később... Üvöltés, pofozkodás, nyugtatók, aztán jól elválnak, kígyó-béka egymásra, meg ki a hibás...
Szegény gyerek :-(

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.11.20. 08:50:29

@Zka: nekem van kölyköm...mos fogat, és 8 évesen nincs fogköve..
:) egy 38 éves paraszt.

LOL

VilMarci 2009.11.20. 08:50:48

Kislányunk a fürdés utáni öltöztetést nagyon utálta. Valamikor, mikor már volt foga, egyszer fürdés után, hirtelen ötlettől vezérelve, kezébe adtuk a fogkeféjét, hadd rágcsálja. Nem hisztizett többet az öltözés miatt. Dupla haszon :) Néha meg is sikáltuk neki, hogy tudja, mire való. Most már ő követeli a fogkefét, nyugodtan tűri, hogy megmossuk a fogát (most 1 éves).

FILTOL · http://hulyekkimeljenek.blog.hu/ 2009.11.20. 08:51:34

@FILTOL: és bizony bizony..jó nagy hüjeség lefogni a gyereket.
mert LÁM-LÁM nem eredményes.

omni 2009.11.20. 08:56:27

Midenki milyen rohadt okos (tisztelet a kivetelnek). Kivancsi vagyok hogy hanyan nevelnek kozuluk gyereket. Azoknak akik nevelnek es meg nem volt olyan ami a gyereknel kiverte a biztositekot es a szulot a sirasig elkeseritette volna, gratulalok, ti vagytok az istenek, valoszinuleg sok mas dolgotok nincs is. Olvassatok el a gorbesinktukor blogon a Gyeses mamoca bejegyzest es ismerjetek magatokra.
De komolyan kiver a viz az ilyenektol. Mert kell ezt elbasztad es milyen hujje vagy megjegyzeseket tenni?
Kedves Anyafej! mi is megjartuk a poklokat ezzel, vegul is mi valahogy ugy oldottuk meg a dolgot, hogy ha egyutt furodtek akkor az idosebbnek mondtuk, hogy ezt most nem jol csinalod, megmutassam? es ha mondta hogy igen akkor ovatosan megdorzsoltuk a fogait a fogkefevel. Aztan a kicsi meg atvette. De szerintem az ovi is segitett abban, hogy a nagy megszokja a fogmosas tenyet. kitartas! :) mar csak rosszabb lesz... :D

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.11.20. 08:57:30

Hm... Akkor komolyabban meg kell fontolni a dolgot :-)

shiva1 2009.11.20. 08:58:21

Én Dark Futur-rel értek egyet, mert ha mindent kipróbáltatok és úgy sem érti a gyerek, akkor egy kisebb fogászati beavatkozás észhez térítheti. Nálunk a legnagyobbal kellett sajna fogorvoshoz menni, mert egyik tejfoga kilyukadt és a szuri+fúrás+tömés meghozta a kedvét a fogmosáshoz. Ráadásul a "kínzás" ellenére fogászatra is imád járni, mivel a fogorvostól és tőlünk is kapott egy kis ajándékot a hősiességéért. A beavatkozás után nem kell majd magyarázni, hogy miért jobb elviselni a fogmosást. Fogmosógép is jó ötlet, mi is azzal mossuk mindhárom gyereknek a fogát, még a kétéves is imádja! A gép tényleg hatékonyabb és nem kell vele olyan sokáig vacakolni, de nálunk még ezzel is órákig mosnák, mert eddig nem akartuk odaadni nekik, most pedig "megtiszteltetésnek" veszik, hogy mégis engedjük:) Érdemes befektetni, mert nagyon jók ezek az új masinák!

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.11.20. 09:07:07

@nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu: Apukák általában türelmesebbek és nem esnek kétségbe ilyenektől, kivéve ha áll mellettük egy nő, aki repkedő kézmozdulatokkal hisztizik, hogy "De akkor is meg kell azt mosni!" :-)
Fogak jellemzői genetikai dolgoktól is függnek. Nem hinném, hogy nagyszüleink naponta 3x mostak fogat, főleg a háborúban, osztan mégis elvoltak és a mai osztrák polgár pedig minden bizonnyal elkötelezett fogkrém fogyasztó, mégis egész Ausztria ide jár új fogsorért.
Nem kell a gyereknek kólát adni, meg ami árt a fogainak és ha kimarad pár fogmosás, hogy neki is legyen néha igaza, nem vitet el minket a háziorvos. 5-6 éves koráig meg normális, hogy hisztizik. Ha normálisan állunk hozzá, megtanulja, hogy problémára lehet nyugodtan is reagálni, no meg ugye, hogy a hisztinek nincs sok értelme.
Csak egy példa: Ha látod, hogy valaki szándékosan téged basztat valamivel (szerinte okkal, szerinted nem!), akkor nem-e örülsz, ha ezt viszonozhatod? ;-)

2009.11.20. 09:09:14

Ezzel jár a gyereknevelés. Hiszti, nem csinálom, minek..stb. De ezt mindenkinek tudnia kell, hogy minden jó nevelésünk ellenére az eredmény nem mindíg követi a tetteinket. Sajnos a nevelés eredménye nem mindíg mutatkozik meg rögtön, de hosszú távon a következeteség megéri. Ahogy hallottam egyszer, "a gyerek nevelve van, de még nem látszik." Erőszakkal nem fog menni, az biztos.

Zahara 2009.11.20. 09:10:58

Mikorra nőnek ki egy gyerek fogai, ha már 1 éves korára el tudnak feketedni? Persze rákereshetnék, de most lusta vagyok.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.20. 09:13:01

@shiva1: DE ha ő is inkább a fogorvoshoz imádna járni,akor megint csak gond van.Egy db.barázdazárás egyébként 8000ft.

Semper Augustus 2009.11.20. 09:15:38

Igen, először hagyni kell, hogy ő csinálja, aztán ha végzett, gyorsan közbelépni. :)

Bitang Inas 2009.11.20. 09:24:32

@omni: én is nevelek gyereket...de vhogy nem bőgtem az elkeseredéstől ha vmi nem jött össze :DDDD

az édsanyának meg az a tanácsom, h vegyen elektromos fogkefét.

"Mert kell ezt elbasztad es milyen hujje vagy megjegyzeseket tenni?"

de hát mit lehet erre írni?

"egyikőnk a lábát fogta le a másikónk a 2 kezét + mosta , sikálta a fogait a szerencsétlenül vergődő gyereknek, aki utálta az egészet."

szerinted mit gondol szegény gyerek? mivel kondicionálod?
jön anyu meg apu, aki ellenem fordul...erőszakot alkalmaz, és ehhez kapcsolódik a "fogmosás".
pontosabban az, hogy belekotornak a számba...mert maga a fogmosás, h mi, nem is biztos, hogy érti.
bravó.

dicsérjük?

rasam (törölt) 2009.11.20. 09:36:36

Hát ezen most kiakadtam. Kedves anyuka, olyat ismersz, hogy humor ? Ha létezik eszköz arra, hogy valamit elérjek, akkor az összekacsintó csibészség az lehet.( nagyobbik gyermekem 19 éves :) megéltem ezt-azt.
Példát mondok : állsz a gyerekkel a mosdó előtt : ő a kisszéken, és versenyre hívod, hogy ki tud nagyobbat köpni. Adsz neki finom fogkrémet ( ezek színesek ) és te is fogat mosol egy fehérrel. Aztán mostok és köpködtök. Figyelve arra, hogy az ő "színese " nagyobb legyen, mint a tiéd.Aztán örömködsz, gratulálsz, nevetsz, hogy legyőzött, és el vagy ájulva, milyen csillogó lett a kis foga.
Mondom : humor, csibészség, színjátszás, túlzott gesztikuláció, kreativitás könyörgöm... jah, és anyai ösztön.Mondjuk lehetaput azzal fogadni ha megjön, hogy nagy hanggal elújságoljuk neki : gyere gyorsan, nézd meg milyen szépek lettek a fogai...
DE lefogni, meg ilyenek. Kicsit feszült vagy, és nem igazán kiegyensúlyozott, azt kell mondjam.
Bár nem rossz megoldási mód, ha valamit meg akarsz utáltatni vele.
Senki nem tökéletes, én sem voltam az.
De ha már rá sem érzel dolgokra,akkor égő azt még közhírré is tenni.

papugaja 2009.11.20. 09:36:44

Mi a következőképpen jártunk el:
1. Már amikor az első pár foga megvolt, ujjra húzható, szilikon "fogkefével" kezdtük mosni a fogát, fürdéskor. Volt akkora szerencsénk, hogy meglehetősen akaratos, önálló kis perszóna, és egy idő után saját maga akarta csinálni.
2. Jöhetett a nyeles, gumitüskés fogkefe. Ezzel már ő maga szerette csinálni, de arra figyeltünk, hogy jó példával járjunk elöl. Apa is fogat mos, Mimi is fogat mos.
3. Másfél éves korában már rendes, nejlonsörtés fogkefével, egyedül mosta a fogát. Ha "elfelejtené", csak annyit kell tennünk, hogy a kezébe adjuk, és mi is nekilátunk fogat mosni.

Persze ez még mindig nem rendes, alapos fogmosás, de egyre jobban utánoz minket, próbálja sikálni a fogait.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.11.20. 09:57:10

Az erőszak sosem jött be :)))

Este 2009.11.20. 10:09:09

ja és még valami. Tényleg sok függ a szerencsés génektől. A nagyobbik gyerekemnek elbarnult egy kicsit az első két foga, pedig hamarabb evett uborkát, mint csokit, cukrot. A kicsi gyakorlatilag az utóbbi kettőn él, és semmi de semmi baja a fogainak. Rendszeresen megyünk fogorvoshoz, suliban amúgy is kötelező, és nincs gond velük, pedig a fogmosás nekik sem a kedvencük. Valahogy lusták. És valljuk be, gyerekként mi is elég gyakran el lógtuk. Oké, én megtehettem, 36 évesen semmi bajom a fogaimmal. Anyámnak ennyi idős korára már a legtöbb pótlás volt, most meg 60 éves korára teljesen kivehető. Apám meg nem ismeri a fogorvost 65 éve korára egy rossz foga sincs. Mázli :)

ragdoll 2009.11.20. 10:49:15

@Este: Tényleg nagy mázli, te meg ezek szerint az édesapádtól örökölted a fogaidat :)

A posthoz csak annyit, hogy az a szegény gyerek MÁR megutálta az egész fogmosási hercehurcát. Nekem is van gyerekem, igaz, még csak 5 hónapos, de biztosan nem erőszakkal fogom rávenni a fogmosásra. A mese nagyon jó ötlet, hiszen a gyerek utánoz, és ha a rókakoma vagy a nyuszmusz mindennap mossa a fogát, akkor majd ő is fogja. A fogorvos pedig jóbarát, nem bánt, hanem segít.

StopSzmog 2009.11.20. 21:55:31

"Sokkolóval lőtt meg egy rendőr egy engedetlen tízévest az Egyesült Államokban. A járőrt az anya hívta ki, mert a lánya nem akart lezuhanyozni lefekvés előtt."
inforadio.hu/hir/bulvar/hir-316296

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.21. 01:18:41

@StopSzmog:

Ez kész. Az amerikaiak sem lesznek már hülyébbek. Ritka állat egy népség.

dark future · http://www.andocsek.hu 2009.11.21. 01:51:01

@dark future:

Bár jobban végiggondolva igaza van az anyának: ha ő fegyelmezi meg a gyereket, akkor másnap feljelentheti a lánya testi kényszer alkalmazásáért, a rendőrt viszont nem, mert csak a dolgát végezte :-).
süti beállítások módosítása