HTML

mert anyának lenni jó

Hétköznapi problémák érdekelnek, a gyerekneveléstől kezdve az óvodákon és iskolákon át egészen odáig hogy hol és mit érdemes vásárolni a csemetének.

Írj nekünk!

Várjuk tőletek a legkülönfélébb történeteket, kérdéseket, aggodalmakat, ami veletek vagy gyereketekkel megesett. A történeteket közzétesszük, a kérdésekre pedig igyekszünk megtalálni a képességeinkből kitellő legjobb választ. anyaklub@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Online

Szoptatás vagy tápszer?

2009.11.13. 22:38 Anyafej

Én személy szerint az első gyerekemet tápszereztem a másodikat meg szoptattam, úgyhogy van tapasztalat bőven. A vége az,hogy mindkettő nagyon kötődik hozzám, semmi különbség. Egyik sem betegeskedik, ez is tévhit a tápszerről. A legdühösebb mégis az úgymond „szaklapokra” vagyok. Még mindig, pedig már ½ éve nem szoptatok. Utálom ezt a „rossza anya vagy ha nem szoptatsz” baromságot, amit minden áraszt magából. Azt persze én sem tudom elfogadni., ha valaki a melle szépsége miatt meg sem próbálja az egész szoptatást. De azért ezen kívül még rengeteg eset van. Én továbbra is tartom, hogy az a lényeg, hogy a csecsemő jól lakjon. Ha tud ciciből, ha nem tud, akkor üvegből. És még valami: a szoptatás igenis fáj. Kinek kicsit, kinek sokat. De fáj. Nekem 3 hónapig baromira fájt, semmi szépségét nem találtam. Erről kellene írni azokban a barom újságokban, nem arról, hogy a féléves jól fejlett kisgyerek odabújik anyjához és mosolyog. Oszt ez a szoptatás anyukák!


 

Amúgy ott sem látok összefüggést, hogy a tápszeres gyerekek előbb alusszák át az éjszakát (,mert a tápszer megemésztése jóval tovább tart, így a jóllakottság érzése is). Az a gyerek amelyik éhes, FEL FOG ÉBREDNI.Ha tápszert evett ,ha anyatejet. Továbbá azt sem értem, hogy ha az anyatejes babákat igény szerint (divatosan) szoptatjuk, akkor a tápszeres babusokat miért kell szigorúan kimért, előre meghatározott mennyiséget, 3 óránként enniük??? Agyament védőnőm válasza erre az volt, hogy azért ,mert a gyerek ( a tápszeres) kövér lesz. Úristen! Én is attól híztam el, hogy mindig akkor és annyit ettem, amennyi jólesett???? Vagy ez is csak egy demagóg duma, ami arról szól, hogy szoptasson már anyuka!


 

 

Az az egy igaz, hogy a cumisüvegeket mosni, sikálni kell. Sőt ! Fertőtleníteni is. Ez munkás,ha …. csak egyetlen cumisüveged van. Na de kérem ! Aki kénytelen tápszerrel etetni a babáját,az egyhamar rájön ( nekem ez 2 nap volt) ,hogy kell legalább 6 cumisüveg cumival és máris elég csak egyszer elmosni őket /nap.


 

Az is már régóta piszkálja a csőrömet,hogy mi a fenének egy 2 évest még szoptatni???? Szerintem a szoptatást is arra kell használni, amire való. És nem kell belőle versenyt csinálni, mert csak értelmetlen fájdalmas elválási feladat elé állítjuk a gyerekünket. És mire való? Hát arra, hogy addig legyen a baba tápláléka az anyatej, amíg mást nem tud megemészteni . (Kb 6 hónapos koráig. Kb.)


 

HA lenne harmadik gyerekem én megpróbálnám ismét a szoptatást, de nem minden áron. Ha 3 hét alatt nem tudok összehozni egy mérhető ( 60-80ml) mennyiséget / alkalom, akkor tápszerezném, mert tudom, hogy nincs annál frusztrálóbb érzés, mint éhesen dolgozni a semmiért (üres cici)!


 

1 komment

Címkék: szoptatás fáj anyatej tápszer

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr771523628

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JanetKing 2009.11.30. 14:10:15

Én is a tápszeres anyák táborát gyarapítom. Illetve a nagyobb lányom féléves, a kisebbik 3-4 hónapos koráig szoptattam is, csak nem volt elég. Persze mindent bevetettem, hogy több legyen, amikor már a szoptanít nevű szerkentyű beszerzését fontolgattam, egy LLL tanácsadó állított le, hogy fogjam már fel, hogy szoptatott baba a lányom, ezen legyen a hangsúly. Amúgy borzasztó volt, hogy eleve mindneki megkérdezte, hogy szoptatok-e, amikor meg őszintén válaszoltam, hogy igen, de ki kell pótolnom, akkor jöttek a kéretlen tanácsokkal, ráadásul, addigra már mindent ki is próbáltam.
Az biztos, hogy a nagy szoptatós anyukák áttudnak esni a ló túloldalára. Meg még azt a jelenséget tartom érdekesenek, amikor szoptatós anyuci kizárólagosan szoptat a baba 8-10 hónapos koráig (nehogy már pepecselni kelljen a főzelékekkel), utána is csak épp ezt-azt ad, nehogy vmi allergén stb legyen, aztán pár hónap, és mi a baba menüje? Bolti kenyér, bolti tej, májas, párizsi - reggelire, vacsorára. Hát no comment.
süti beállítások módosítása