HTML

mert anyának lenni jó

Hétköznapi problémák érdekelnek, a gyerekneveléstől kezdve az óvodákon és iskolákon át egészen odáig hogy hol és mit érdemes vásárolni a csemetének.

Írj nekünk!

Várjuk tőletek a legkülönfélébb történeteket, kérdéseket, aggodalmakat, ami veletek vagy gyereketekkel megesett. A történeteket közzétesszük, a kérdésekre pedig igyekszünk megtalálni a képességeinkből kitellő legjobb választ. anyaklub@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Online

Protekcióval Oviba?

2010.05.03. 00:02 Anyafej

Két dolgot kérdez majd minden 3 éves gyerek anyukája a másiktól a játszótéren: 1. ti hogy jutottatok be az oviba? 2.mennyibe került....

Az ország összes ovijába holnap kezdődik a beiratkozás.Én is teljesen tanácstalan vagyok a saját 3 évesemmel a szárnyam alatt. Van ugyanis a vágyott óvoda, ahova nem vagyunk "körzetesek" és van a körzeti ovink, ahova meg nem szívesen adnám a gyerkőcöt. Mindemellett az én 3 évesem "hátrányos helyzetű" is, mert van egy kisebb tesója, akinek kiszorítottunk a családi költségvetésből még egy évet otthonmaradásra.

Minden lehetséges nyílt napon bent voltam , gyerekkel és anélkül.Mindkét vezetővel beszéltem. A vágyott ovi (gyerekemre jobban illő nevelési elvek) vezetője arra a kérdésre, hogy számít-e ki hányadiknak íratja be a gyerekét ( 1-es sorszám vagy 26-os), kapásból nyomta a választ " Nem.De...anyuka értse meg, hogy 26 helyre nem tudok 60 gyereket felvenni, ezért a 40-iknek már a beiratkozásnál megmondom, hogy ne számítson felvételre".Hmmm..tehát marad a tolongás a sorban az ovi előtt. Ami tavaly még röhejes volt (kívülről) az idén már véresen komoly.Hasonló kétértelmű válasz érkezett arra a kérdésre is,hogy hátrány-e ha anyuka otthon van a kisebbel."Nem, dehogy. De ... előre kell vennem azokat, akik dolgozni mennek vissza." Teljesen megsemmisülve jöttem ki az oviból. Nekünk itt nincs esélyünk, hiába éri el a férjem adója a TB plafont minden évben, abból más gyereke fog oviba járni.

Nem adtam fel, folytattam a játszótéren a kérdést "ti hogy jutottatok be?". Ha egy kicsit jobban megkaparjuk az olyan felszínes válaszokat, mint "szerencsénk volt" meg "fellebbeztünk", úgy tűnik vagy el kell mennem fodrásznak (mert az igazgatónő fodrászának a gyereke az lakhat bárhol, azt felveszi) vagy próbálkozhatok a megvesztegetéssel. Ez utóbbiban én rém béna vagyok, se a mértékét se az időpontját nem tudom soha eltalálni.Ha meg visszautasítja a borítékot , az milyen ciki. Nekem. Ott. És ha meg kevesli? És mi van ha tényleg későn érkezem és hiába a boríték is? Vagy el sem veszi a borítékot és megsértődik?

Az a szomorú, hogy ez a valóság. És hiába a tetszetős könyvek arról, hogy óvónénit kell választani, nem pedig óvódát, ha egyszer még az óvódába sem tudunk bejutni.Akinek meg sikerült, az hogy csinálta??????

 

 

 

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr191970052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása