HTML

mert anyának lenni jó

Hétköznapi problémák érdekelnek, a gyerekneveléstől kezdve az óvodákon és iskolákon át egészen odáig hogy hol és mit érdemes vásárolni a csemetének.

Írj nekünk!

Várjuk tőletek a legkülönfélébb történeteket, kérdéseket, aggodalmakat, ami veletek vagy gyereketekkel megesett. A történeteket közzétesszük, a kérdésekre pedig igyekszünk megtalálni a képességeinkből kitellő legjobb választ. anyaklub@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Online

Bölcsibe be?

2009.11.05. 22:04 Anyafej

 

Banális, de probléma. Már vagy ezer könyvet, újságot elolvastam de még mindig nem látom tisztán, hogy akkor most a 2 éves gyerekemnek mi is lenne jó. A magyar szaktekintélynek számító Dr.Vekerdy Tamás mindig is azt mondja, hogy a gyereknek 3 éves koráig az anyja mellett a helye. Az érzelmi biztonságban felnőtt gyerekek rendre behozzák ,majd lehagyják tudásban hajtott (babúszás, csiri-biri torna, Angol tanulás bébi korban...stb) társaikat. Valahogy hajlok én is az igazára. Ezzel szemben viszont álljon a világ talán majdnem egész fele, ahol az anyák 6 hétig ,3 hónapig lehetnek otthon hivatalosan a gyerkőccel, aztán mennek vissza dolgozni. Annak a társadalomnak (pl. USA) is megvannak az elméleteik, márpedig hogy a gyerek szociális lény, mindig és mindenütt „produkálnia” kell majd ( hol jegyekért az iskolában, hol anyák napján egy versikét az oviban, vagy éneket a ballagáson) , ezért jobb minél előbb ezt megtanulnia. A „minél korábban, annál fájdalommentesebb „ címszóval persze a gyerek sosem tudja majd így megtapasztalni azt, hogy milyen is anya szoknyája mellett, viszont kiválóan fog majd tudni „produkálni” és csak így fog előrébb jutni.

Akkor most szocializálódjon és a „produkálást” fájdalommentesítsem vagy hagyjuk a maszlagot és maradjon a szoknyám?


 

Persze az elméleteket ,amik szépek és jók, mindig a gyereken kell kipróbálni. A legtöbb végeredmény,amit eddig láttam, az az ,hogy a gyerek beteg 2 hétig, majd jár újabb 1 hétig. Akkor meg ha szabizok, akkor arra rámehet az állásom. A pénzem meg a gyógyszerekre, amit beletömök a gyerekbe, hogy ugyanmá álljon talpra és menjen má a bölcsibe.


 

Minden probléma csak akkor merül fel, ha a gyerekemet felveszik a bölcsibe. Komolyan mondom már ez nem egy egyszerű képlet! Múlt héten jártam a saját körzeti bölcsinkben és közölték, hogy a jövő évre már beteltek, de már az utána lévőre is vannak jelentkezők. Szentendrén, az egyetlen állami bölcsibe, már a meg nem született gyerekek is be vannak íratva. Csak családnéven. Kellene a felháborító protekció, de nekem nincs , mert én adózok és nem bratyizok. Már megint szívok,mert pénzt keresek és nem lógok. Miért nem fér be a keretbe az én gyerekem, miért veszik előre a „hátrányos helyzetűt” az „egyedül állót” a protekcióst????? Talán nem kéne a gyereket már 2 éves korában a szülő (állása ) alapján megítélni. Utálom, hogy nekem csak a pénzes bölcsi marad és a havonta beperkált adómból meg mások járnak az állami intézménybe.

18 komment

Címkék: beteg gyerek bölcsi protekció

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr301503676

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JanetKing 2009.11.06. 11:25:43

Biztos gyerek-függő is, de ha meg lehet oldani, szerintem a bölcsit inkább neee... Persze, kell a közösség, de azért jó, ha anyu ott van a háttérben. Kétévesen még nagyon kicsik, be se tudnak számolni a napjukról, ha bármi baj történt, azt a szülő vagy meg tudja a gondozónőtől vagy nem. Ráadásul szerintem, (és ez Vekerdy véleménye is - ld. waldorf oviknál alapból ebben az életkorban kezdenek) a négy éves kor az ideális a közösségbe lépéshez. Amúgy meg a család is közösség nem?

süsümama 2009.11.06. 22:19:25

23 hónapos kislányom van, még nem tervezem ugyan a munkába való visszatérést (tesóprojekt), de egyéb elfogalaltságok intézéséhez (angoltanulás) igénybe vennék bölcsit. Ehhez persze csak és kizárólag magánbölcsi jöhetne szóba,mert az állami nem annyira rugalmas, de én is azt hallottam,hogy nem igazán érdemes a bölcsivel kezdeni, ha csak nem muszáj. Ráadásul ebben a korban a gyerekek még nem is egymással, hanem kis individumként önállóan játszanak, azt meg igazán itthon is tud, és még a betegséget sem kapja el olyan könnyen.
Másrészről persze a szocializáció fontos dolog, de ha van idő arra, hogy a gyerkőccel játszóra, és egy-egy tornára, ringatóra eljárjunk,ott azért lát más korabeli gyereket.
Mondjuk én 7 hónapos koromtól bölcsis voltam és asszem nem lettem különösen deviáns.

süsümama 2009.11.06. 22:26:29

Nagyon érdekes ez a blog, ezért örülnék, ha megosztanátok tapaszalataitokat a "hogyan aludjon jól éjszaka a kis csemeténk" témakörben.

Anyafej 2009.11.08. 22:12:04

@JanetKing: Persze , a család is közösség, de a gyerek számára ISMERT. ÉS itt pont ez a lényeg. Az egész életben (kezdetben) mindig ismeretlen közösségben kell boldogulni.CSak azt nem tudom még mindig, hogy akkor mi legyen azzal a 2.5évessel, aki félénk és a homlokára van írva, hogy "nyomjatok el zsarnokok". AZt erőltessem, hogy kisebb legyen a fájdalma vagy hagyjam. MElyik legyen?

Anyafej 2009.11.08. 22:16:37

@süsümama: A bölcsi nem egyenlő a ringatóval, tornával vagy a játszótérrel. Egy óriási különbség van: Anya nincs ott !!!! Nem látnia kell a gyerekeket, hanem megegyezni velünk kb percenként (ki mivel játszik) , szabályokat betartani ( mikor eszünk, iszunk...stb)felnőtt "szemüveg" nélkül.Persze ha otthon tud maradni anya vele, az a legjobb. Vagy mégse? AKi félénk annak mi a jó?

Anyafej 2009.11.08. 22:17:10

@süsümama: listán van a téma.... csak figyelj ! :-)

JanetKing 2009.11.09. 15:05:11

@Anyafej: Komoly esély van azért arra, hogy a most félénk 2,5 éves egy év múlva már nagyon is talpraesett lesz. Én legalábbis eddig erre láttam példát.

SunBee 2009.11.12. 12:13:47

Sok igazságot is olvastam a hozzászólások között, de jó pár dologgal nem értek egyet...
Minden elismerésem a valószínűleg sokat tanult "szaktekintélyek"-nek, biztosan sok igazság van könyveikben és a statisztikáikban, de meggyőződésem szerint nálam jobban SENKI nem tudja mi is jó az én gyerekemnek, így nem is "tágítom tudásom" ilyen tanulmányokkal. Ahogy két egyforma ujjlenyomat sincs, úgy két egyforma gyerek sincs - nem hiszek az általánosításokban, általános tanácsokban és meglátásokban.
Egy gyerekkel nem csak egy baba született, de egy anya is. S bár nem vagyok egy "ős-anya" típus, azért még bennem is dübörögnek az anyai ösztönök.
Bármiben kell is döntenem, természetesen a gyerek érdekei élveznek elsőbbséget, de NEM MINDENÁRON. Rengeteg más, extra dolgot is figyelembe kell vennem és igyekszem mindig a legjobb kompromisszumot kihozni. A végtelenségig imádom kisfiamat (decemberben lesz két éves), de hahó! én is a világon vagyok, ráadásul öcsi is érkezik pár nap múlva. Ha ehhez még hozzáteszem, hogy a férjem hónapokig van távol és nem magyar - máris más kontextusba került mindenféle döntéshozatal, probléma és annak megoldása.
Én a bölcsi mellett döntöttem, legfőképpen kisfiam igényei, természete miatt és magam miatt is, mert mint említettem férjem hónapokig távol van, nincs segítségem nap mint nap és jön a tesó... Szerencsére kisfiam imádja a bölcsit (privát, mert államiba nem jutott be, holott egy évvel ezelőtt feliratkoztunk.. - Szentendre), eszméletlenül igényli a közösséget, a vele való foglalkozást, nagyon aktív, hihetetlenül laza, barátkozó típus. ÉN, egyedül anya, NEM TUDNÁM mindazt megadni neki, amit a bölcsiben megkap. Mind agyilag, fizikailag és türelmileg is nagyon megterhelő lenne, már most a hatalmas pocakkal is, s majd az "új jövevénnyel" is. Persze, tudom, rengeteg anyuka van, aki otthon van a kis korkülönbségű picinyeivel és minden elismerésem nekik, de itt jönnek be ismét a gyerek és az anya igényei, lehetőségei. Én nem vagyok egy végtelen türelmű típus, s mazoizmusra sem hajlamos. Én tudom, hogy meg tudnám csinálni, képes lennék a két gyereket kezelni egyedül is, de azt is tudom, hogy valamilyen szinten tönkretenne, hihetetlen mértékben leszippantana, mert iszonyat meló. S itt még kitérnék még egy dologra: Alapvető filozófiám, hogy egy gyerek akkor boldog, kiegyensúlyozott, ha az anyja is az. (Természetes kölcsönhatás, kihatás, stb.) Márpedig ahhoz, hogy én, az anya boldog és kiegyensúlyozott legyek, abba nem fér bele a kimerültség, agyilag leszippantott állapot.. Egy fáradt, kimerült, állandóan a sírás határán álló anya hogy tudna bárkit is boldoggá tenni??
Ezt sem egy könyvben olvastam, ez egy józan paraszti logikán alapuló meglátásom - és nálunk ez működik. Kisfiam egy kiegyensúlyozott, boldog, jókedvű gyerek, s én is remekül érzem magam, köszönöm :-)
Folyt.köv., mert a téma nagyon fekszik, csak megsétáltatom a pocakom...
cheers

omni 2009.11.20. 09:02:50

MI ugy ereztuk, mi mar kevesek vagyunk a gyereknek, nem tudtuk lekotni, programot adni neki. Minden megszokott volt. Bar nem volt tervbe be tudtuk tenni bolcsibe, es nagyon, NAGYON megszerette. Anya nyugisabb lett, baba jol szorakozott, nem volt semmi gond. Es igazsag szerint a masodiknal mar nem is volt kerdes hogy menjen e bolcsibe? Amikor eljott az ideje ment. Es neki se artott.
Amugy egy idiotasag hogy a gyereknek 3 eves korig anya mellett a helye. Volt egy video az Indexen a Alsagos ajandek volt a 3 ev cimmel, javasolom mindenki figyelmebe. Sehol mashol nem megszokott hogy a gyerek 3 evet ul otthon.

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.20. 10:03:20

A régi család felépítésére próbáljuk ráhúzni a mai életformát, de ez ugye nem működik.Nincs otthon apa,aki dolgozik ,nagyszülő,dédi,testvérek,rokonságot meg nem is ismered. Az anyával kettesben szocializálódik a gyerek. Két éves kor körül már a gyerek is igényli a társaságot,a többi gyereket,az anyák meg el sem merik mondani,hogy ők is szeretnének valamit,mert a HŐS anyaképet nem lehet lerombolni. Nem kell reggel 6-tól este 6-ig a bölcsiben lenniük,mint régen,és az állami bölcsik is rugalmasak sok kérdésben

nsocsi http://bezerédj amália.blog.hu 2009.11.20. 10:09:16

Három éves volt kisfiam,mikor új lakásba költöztünk.Szomszédasszonyom ezt mondta,szintén 3 éves kisfiáról:
MI szeretjük a gyerekeket,mi nem adjuk bölcsibe!!!

Míg az enyém délelőtt bölcsiben volt,a gyerek órákig támasztotta a kerítést,és nézett kifelé.

2009.11.20. 14:36:26

Valóban gyereke válogatja, na meg a kényszer is sokszor. Ha nincs kényszer, a gyereken nagyon jól lehet látni, mikor lehet, vagy kell közösségbe vinni. 2 éves kor alatt én biztos nem vinném, de utána már sok gyerek akar is menni, sok meg nem. 3 évesen már jó, ha akar is. Minden szülőnek szive-joga eldönteni mi a legjobb a gyerekének. Már ha képes rá.

JanetKing 2009.11.21. 07:46:13

Hát igen, ha az otthonlét abból áll, hogy a gyerek a kerítést támasztja, vagy a tévét bámulja, akkor inkább bölcsi. De a gyerekkel foglalkozni is lehet. Eljárni vele állítkertbe, múzeumokba, mindenféle programokra, közösségbe is, együtt. Otthon is rengeteg mindent lehet együtt csinálni. Én azt nem szeretem, amikor valaki csak a gyerek érdekére hivatkozva adja bölcsibe, holott jórészt az ő érdekéről van szó.

Mahátma 2009.11.22. 21:41:14

@SunBee: "nem tágítod tudásodat" , hát ez meg is látszik.Ha jól értem már a második gyerekedet szülöd és még mindig ott tartasz, hogy Te, te , te meg te. Meg te . Meg, hogy te jól érezd magad, meg kipihent és friss legyél.Azt nem mondta senki, hogy a kisgyermekkor NEM az anyáról szól??? Ja, persze, az is a könyvekben van, amit te nem olvasol.Miből gondolod, hogy hogy az a felnőtt több figyelmet tud szentelni a fiadnak, aki egyszerre 10 gyerekkel foglalkozik, mint te a saját anyja,akinek 1 -re kellene figyelnie??? Ja, itt megint az jön, hogy ez fárasztó, munkás meg ilyenek. De ezt a gyerek fogantatása előtt kell végig gondolni, nem 2 éves kor alatt a bölcsibe dugni !!!!Aztán egy hatalmas maszlagot benyelni és elhitetni magaddal, hogy a "gyerek jól érzi magát".

Mahátma 2009.11.22. 21:46:20

@omni: Már bocs, de miért kell otthon "ülnie" a gyereknek??? Csinálhatsz programot is! A "minden megszokott volt"-ra meg annyit ,hogy pont akkor csináltátok jól, mert ez annyit tesz, hogy a gyerek kicsi világa kiszámítható.Tudja mi után mi következik. Nem vágyik ő nap, mint nap újabb programokra, "szórakoztatásra". POnt ez az ,ami kibillenti őt.

süsümama 2009.11.22. 22:05:19

@omni: én azt gondolom,hogy 2 éves kor után érdemes megfigyelni a gyerek "igényeit", és az alapján eldönteni a bölcsikérdést. De ha valaki teheti, szerintem a 3 éves kort akkor is érdemes lehet kivárni. 2-3 év között lesznek szobatiszták, akkor a szókincsük is rengeteget fejlődik és egyáltalán nálunk most két év körül van egy hihetetlen anyakomplexus,amit egy bölcsi még inkább nehezítene.
És nézzük meg azokat az országokat, ahol mondjuk 6 hetes koruktól bölcsiben vannak a gyerekek. Hát elég sok "aberrált" embert látni. Szerintem az anya és gyerek viszonynak igenis nagyon nagy szerepe van a felnőttkori viselkedésünkben, tulajdonságainkban. Én megtehetem, hogy itthon maradjak vele 3 éves koráig és igyekszem is kihasználni ezt a három évet.

süsümama 2009.11.22. 22:11:28

@Anyafej: Azért a játszón is vannak szabályok, és ott is kell a gyerekeknek egyezkedniük, kiállni a saját akaratáért. Igaz nem egész nap, és tényleg anya is ott van, de én azt gondolom, ha tehetjük, maradjunk vele mi otthon.
A félénkség pedig szerintem méginkább rátesz egy lapáttal. Mert akkor minden reggel egy gyomorgörcs lesz mind neki, mind az anyának bölcsibe menni. Nem hiszem, hogy ezt kell. Lesz még elég frusztárció az életben.

SunBee 2010.01.18. 00:06:00

@Mahátma: Látom, valószínűleg a rengeteg könyv miatt, amit eddig olvastál, már átugrasz sorokat, szavakat... na meg persze olyan okos lettél, hogy már mindent tudsz - még az én kisfiamról, rólam, a csaldádomról is. Akkor valószínűleg azt is tudod, hogy most mit írnék, mert gondolatot is olvasol... így teljesen felesleges bele is kezdenem ;-)
Hallottál már a másság elfogadásáról? Javaslom olvass még egy kicsit, hátha arról is kerül egy könyv a kezedbe! Ébresztő - ami neked jó, az nem biztos, hogy másnak is jó!
süti beállítások módosítása