HTML

mert anyának lenni jó

Hétköznapi problémák érdekelnek, a gyerekneveléstől kezdve az óvodákon és iskolákon át egészen odáig hogy hol és mit érdemes vásárolni a csemetének.

Írj nekünk!

Várjuk tőletek a legkülönfélébb történeteket, kérdéseket, aggodalmakat, ami veletek vagy gyereketekkel megesett. A történeteket közzétesszük, a kérdésekre pedig igyekszünk megtalálni a képességeinkből kitellő legjobb választ. anyaklub@gmail.com

Friss topikok

Linkblog

Online

Mikor jöjjön a tesó?

2009.11.10. 23:01 Anyafej

 

Mi a jó? Nekünk? Vagy inkább a nagytesónak? Vagy épp az anyagi helyzetünk diktáljon? Vagy bízzuk a szerencsére? Tegyük fel, hogy minden körülmény adott. Szűkítsük a kérdést :a kis korkülönbség( max 18hó) , a közepes( 18hó-2.5év) vagy a nagy a legjobb? Mivel nálunk kicsi a korkülönbség , és ez egyáltalán nem véletlen én emellett szavazok. AZ eleje horror, azt sem tudtam hol áll a fejem, volt hogy majdnem leestem a lépcsőn a fáradtságtól, de megérte !! 1 év és más együtt játszanak (kábé) , de a napirendjük a totálisan egyforma . Együtt esznek és ugyanazt, együtt alszanak, együtt játszanak. Persze van még rengeteg nehézség, de a legnehezebben már túl vagyunk 1 év alatt. A közepes korkülönbség szerintem a legveszélyesebb. A Nagy ekkor már mindent ért, két esélyes a Kicsi fogadása és a közös napirend is csúszik 1 évet (tehát szumma 2 lesz mire össze lehet hozni) vagy egyáltalán nem is jön össze ha a Nagy bölcsibe vagy oviba megy. A nagy korkülönbség pedig sokáig sokkal több figyelmet és eltérő igényeket jelent.  De működhet. Csak sokáig tart mire testvérség lesz belőle....


 

Na de van nekünk sok okos könyvünk , meg jó pénzért tudást mérő pszichológusok . Lássuk csak mit is mondanak:”nincs ideális korkülönbség. Mind élethelyzet, ami a szülőkön múlik, hogy tudják-e „jól” kezelni.” Számomra hűvös, orvosi megfogalmazás és csak az általánosítást érzem belőle. Hogy ők olyan okosak, hogy mindenkinek tudnak segíteni ( értsd véleményt mondani).

Továbbra is tartom, hogy a kis korkülönbség az ideális. Nem nekem, anyának, hanem a gyerekeknek. És mivel én azért vállaltam őket, hogy nekik jó legyen, hát miért ne pont ez legyen a mérce, ami alapján választok.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anyaklub.blog.hu/api/trackback/id/tr291510361

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

JanetKing 2009.11.12. 14:23:07

Én is kis korkülönbség párti vagyok. Köztem és a testvérem között két év van, gyerekkoromban ő volt a legjobb barátom, mindent együtt csináltunk, együtt játszottunk, amikor nagyobbak lettünk renegetg közös barátunk lett, egy társaságba jártunk, együtt buliztunk. A mai napig ő ért meg a legjobban. Ezt az élményt kívánom a saját gyerekeimnek is, ezért nem volt kétséges, hogy nálunk is 2 év lesz (végül 1 és 3/4 lett)Minden igaz, amit írtál, fantasztikusan szocializálják egymást.

süsümama 2009.11.22. 21:48:54

Én is a kis korkülönbség pártján állok, de már tuti, hogy a közepes (vagy a nagy) különbség lesz a két gyerkőcöm között. És ez a biológia. Ilyenkor mit csináljak? Sopánkodni nem akarok, de így alakult. Azért remélem, jó testvérek lesznek. A nagyon durva első időszakot meg már az első babánál is lenyomtam, illetve még folyamatosan nyomom, úgyhogy asszem valamennyire fel vagyok készülve.

JanetKing 2009.11.30. 14:14:36

@süsümama: Mennyi az a közepes vagy nagy különbség, ami nálatok lesz? Nálunk a nagy és a kicsi között öt év lesz (a két csaj között kevesebb mint két év van - vagyis a középső és a kicsi között három év lesz), de szerintem ez az öt év is jó lesz, mert a nagylányom már most annyira vágyik rá, hogy mindenben segítsen, amikor a huga született, akkor még olyan kicsi volt ő is, hogy ez kimaradt neki. Most meg már előre számon tartja, mi van már meg a "babakelengyéből" mit kell még beszerezni, hogyan zajlik a köldökcsonkápolás, stb.

süsümama 2009.12.22. 22:26:50

@JanetKing: Kicsit elragadtak az események, de most már tudok válaszolni. Szóval 3 év különbség már biztos lesz (egy-két hónap ide-oda), és én ennél kisebbet szerettem volna. De az életben vannak tervezhető és nem tervezhető dolgok, ezek a nem tervezehetők, legalábbis nekem.
MIndegy,mert az én lányom is egyre jobban érti a világot, és legalább majd lesz egy kis segítségem.
süti beállítások módosítása